CRM strategie | BrixCRM

CRM strategie

Een sterke CRM basis

Een goed doordachte CRM strategie vormt de basis voor elk succesvol CRM systeem. Dé CRM strategie bestaat echter niet. Elke organisatie is uniek en vraagt daarom om een eigen CRM model. Om van CRM binnen jouw organisatie een succes te maken, helpen wij jullie bij het ontwikkelen van een passende CRM strategie.

Om ervoor te zorgen dat jouw organisatie over een doeltreffende en helder gedefinieerde CRM strategie beschikt, geven wij op basis van onze expertise en ervaring op CRM gebied deskundig advies. Bij de ontwikkeling van een effectieve CRM strategie kijken we samen naar de visie, doelstelling en huidige situatie van jouw organisatie.

CRM strategie: de visie

Jouw organisatie is uniek. Het is daarom belangrijk jullie eigen identiteit helder te definiëren. Wie en wat willen jullie zijn voor klanten? Hoe ziet de ideale klant eruit, waarin willen jullie je onderscheiden, hoe zou de klant jullie organisatie moeten zien en welke toegevoegde waarde wil je als organisatie bieden? Samen brengen wij dit in kaart.

CRM strategie: de doelstelling

Hoe kan CRM ervoor zorgen dat de visie van jouw organisatie wordt gerealiseerd? Wanneer er vooraf geen doelen zijn gesteld, kunt deze doelen ook niet worden bereikt. De volgende stap is daarom om de doelstellingen van het nieuwe CRM systeem te formuleren. Op basis hiervan kunnen effectieve software oplossingen worden gerealiseerd.

Wat is het vertrekpunt?

Voor de start van de CRM implementatie kijken we eerst naar de huidige situatie. Beschikt jouw organisatie al over een CRM strategie en moet deze eventueel worden aangepast? Ook kijken we naar welke systemen en applicaties al worden gebruikt en op welke wijze deze gekoppeld moeten worden met jullie nieuwe CRM systeem.

CRM strategie in de praktijk

Wanneer de CRM strategie is bepaald, kan worden gestart met de implementatie van het CRM systeem. Onze pragmatische en resultaatgerichte aanpak zorgt voor een solide CRM basis, op een relatief korte termijn. Hierdoor kan jullie CRM strategie snel in praktijk worden gebracht en krijgt jouw organisatie meer grip op uw commerciële activiteiten en kansen.

In de eerste fase van implementatie worden zoveel mogelijk quick wins voor de eerste gebruikers gerealiseerd. Jullie uiteindelijke wensen en eisen staan hierbij centraal. Met het realiseren van een goede basisfunctionaliteit wordt een solide fundament gelegd voor ontwikkelingen en uitbreidingen in volgende fasen van het project.

Wij realiseren een CRM oplossing op maat, waarmee jouw organisatie op volle kracht vooruit kan. Hierbij maken wij gebruik van de CRM software van SugarCRM. Ook wanneer jullie CRM strategie zich in de toekomst ontwikkelt, groeit het CRM systeem gemakkelijk mee. 

DANKZIJ BRIXCRM HEBBEN WE EEN ROBUUST CRM SYSTEEM, DAT ONS MEER KLANTINZICHT BIEDT EN HELPT ONS WERK TE STRUCTUREREN EN ORGANISEREN.

Jeroen van Schreven - UNC Plus Delta
Close menuX