Klanten | BrixCRM

Centercom

Centercom heeft zo’n 35.000 reclamevlakken waar klanten kunnen adverteren en verstuurt daarvoor honderden facturen per week. Het aantal offertes is het veelvuldige daarvan. Om de verkoop te ondersteunen, zet Centercom Sugar in.

Marlou Bakker is teamleider backoffice bij Centercom. Centercom biedt reclamenetwerken op straat, in horecagelegenheden en supermarkten. Zij is verantwoordelijk voor haar team én het organiseren van alle CRM-activiteiten binnen het bedrijf. Customer relationship management (CRM) wordt bij Centercom vanuit de praktijk vormgegeven. Zij vertelt hoe CRM en Sugar meegroeien met de ambities van het bedrijf.

De uitdagingen
  • De planning werd in Excel gedaan. Dit verliep echter moeizaam. Excel liep tegen zijn max aan en liep daardoor vaak vast.
  • Centercom had negen verschillende softwarepakketten om data van klanten op orde te houden. Dit bracht hoge kosten met zich mee.
  • De organisatie gebruikte twee CRM-systemen, waardoor sprake was van dubbele klantgegevens. Dit werkte niet efficiënt voor de salesafdeling.
De oplossing
  • Sugar Professional.
  • Hosting in de BrixCloud.
  • Integraties met custom planningssysteem 'CentercomConnect' en boekhouding, offerte- en templatemodules.
De resultaten
  • Het aantal softwareoplossingen is teruggebracht naar vijf. De eindgebruikers zien echter maar één omgeving. Sugar vormt de kern van het nieuwe systeem.
  • Alles wat sales nodig heeft om klanten goed te bedienen, klantkaarten, e-mails, taken, notities, staat in Sugar.
  • De verkoopmedewerkers van Centercom kunnen sneller reageren op klanten, offertes uitsturen en factureren. Dit heeft een enorme tijdswinst opgeleverd.
  • De klanten van Centercom kunnen makkelijker en beter worden bediend. Dit stelt het bedrijf in staat verder te groeien.
  • Veel veranderingen kunnen door Centercom in Sugar zelf worden doorgevoerd.

Cases
Onze klanten

DANKZIJ BRIXCRM HEBBEN WE BETER ZICHT OP ONZE OPPORTUNITIES EN PIJPLIJN. GEBRUIKERS ERVAREN HET WERKEN MET SUGAR ALS ZEER POSITIEF.

MARK ROTTEVEEL - YES TELECOM
Close menuX