Klanten | BrixCRM

Gemeente Hengelo

De gemeente Hengelo wilde graag bedrijfsgegevens en namen van contactpersonen goed en eenduidig vastleggen met behulp van een gedegen CRM systeem. Dankzij SugarCRM heeft de gemeente Hengelo voortaan één centraal punt zowel voor het e-mailverkeer rondom haar nieuwsbrieven als voor het beheer van relatiegegevens.

Hengelo is een gemeente in de Nederlandse provincie Overijssel met ruim 80.000 inwoners. Sinds jaar en dag maakt de gemeente zich sterk voor ondernemingen. Kwaliteit, kennis en innovatie staan daarbij centraal.

De gemeente Hengelo wilde graag bedrijfsgegevens en namen van contactpersonen goed en eenduidig vastleggen met behulp van een gedegen CRM-systeem. Na een try-out met de Sugar Community Edition (CE), de gratis basisversie van SugarCRM, is de gemeente Hengelo overgestapt op SugarCRM Professional.

DE UITDAGINGEN
  • Bedrijfsgegevens en namen van contactpersonen werden onvoldoende en niet eenduidig vastgelegd.
  • De wens bestond om belangrijke documenten digitaal te bewaren en te koppelen aan de juiste bedrijven.
  • Gemeente Hengelo zocht een cliëntvolgsysteem, waarbij informatie over gevoerde gesprekken met bedrijven, hun ruimtevraag en bedrijfsgegevens goed bewaard en bijgewerkt konden worden. Ook moesten met het systeem afspraken kunnen worden ingepland en digitale nieuwsbrieven worden verstuurd.
DE OPLOSSING
  • Een flexibele CRM-oplossing op basis van Sugar Professional.
  • Hosting in een private cloud (BrixCloud).
DE RESULTATEN
  • Eén centraal punt voor zowel het e-mailverkeer rondom nieuwsbrieven als voor het beheer van relatiegegevens van bedrijven en instellingen in Hengelo, uitgesplitst per bedrijventerrein.
  • Met goede en volledige gegevens kan Hengelo bedrijven in haar regio gemakkelijker selecteren voor de juiste informatie.
  • Verbetering van het relatiebeheer en meer inzicht in de resultaten van de digitale nieuwsbrief, waardoor zakelijke informatie steeds gerichter kan worden aangeboden.

Cases
Onze klanten

Sugar bespaart ons veel tijd en helpt ons de service naar onze klanten te verbeteren. Het is echt ideaal, ik ben er heel blij mee.

Marc Smeitink - Sumis Company
Close menuX