SugarCon 2018: what happened in Vegas... | BrixCRM

SugarCon 2018: what happened in Vegas...

Hoewel vaak wordt gezegd “What happens in Vegas, stays in Vegas”, maak ik deze keer toch graag een uitzondering. Vorige week ben ik samen met een aantal Brix collega’s naar Sin City afgereisd om de 2018 editie van SugarCon bij te wonen. 

Ieder jaar brengt de veelbesproken conferentie van SugarCRM mensen van over de hele wereld samen om diep in de nieuwste CRM-trends en innovaties te duiken. In het Cosmopolitan hotel werden door ongeveer 1.000 SugarCRM klanten en partners en visionairs, leiders en experts binnen de CRM-industrie ideeën, kennis en inspiratie gedeeld. Ook werden traditiegetrouw een aantal spannende nieuwe features en productinnovaties aangekondigd. In deze blog een aantal highlights van twee dagen SugarCon.

SugarCon 2018

CRM binnen T-Mobile Nederland

Een van de hoogtepunten van de tweede dag was wat mij betreft de keynote sessie van Ivonne van Zuilen, Hoofd Marketing & Communicatie bij T-Mobile Nederland. De telecomprovider is met subbrand Ben al een aantal jaren een van onze zeer gewaarde klanten. Ivonne is samen met ons naar Las Vegas gevlogen om een fascinerende presentatie te geven over (Sugar)CRM binnen Ben en de uitdagingen en kansen die zij zien op CRM-gebied.

Ook werd deze eerste dag veel gesproken over de rol die Kunstmatige Intelligentie (KI) speelt in de toekomst van CRM en kwam de impact van de nieuwe privacywetgeving (GDPR / AVG) op het beheren en verwerken van klantgegevens uitgebreid aan bod.

De wereld is veranderd en SugarCRM verandert mee

Bij de verschillende onderwerpen die tijdens SugarCon de revue passeerden, was er sprake van één overkoepelend thema, namelijk hoe de wereld is veranderd. Technologische ontwikkelingen en het internet hebben niet alleen ons dagelijks leven sterk beïnvloed, ook de manier waarop we aankopen doen is veranderd:

  • Beoordelingen van anderen zijn bij het doen van een aankoop nu de meest betrouwbare bron van informatie.
  • In de b2b markt geeft 84% van kopers aan dat ze tijdens het aankoopproces om input vragen van vakgenoten en bestaande gebruikers. 57% geeft aan dat ze dit in de eerste drie maanden doen, zelfs voordat ze de leverancier gesproken hebben.

Als leverancier heb je daardoor steeds minder controle op de eerste indruk die je achterlaat op kopers en ook is de impact van een negatieve klantervaring immens toegenomen.

Dat het binnenhalen van een nieuwe klant bovendien 5 keer meer kost dan het behouden van een bestaande is inmiddels waarschijnlijk geen nieuws meer. Wellicht wist je dit echter nog niet:

  • De kans dat je een deal sluit met een bestaande klant is 14 keer groter dan met een nieuwe prospect.
  • De kans dat een bestaande klant nieuwe producten probeert is 50% groter in vergelijking met nieuwe klanten. Bovendien spenderen ze 31% meer.

Deze ontwikkelingen en statistieken hebben mede de visie van SugarCRM op modern CRM vormgegeven, een visie die de waarde van terugkerende klanten erkent. De eerste transactie is immers slechts het begin van een klantrelatie. SugarCRM wil CRM-gebruikers helpen deze relatie te behouden en versterken door hen in staat te stellen over de gehele klantreis heen een naadloze klantervaring te bieden.

SugarCRM CEO Larry Augustin somt hun visie op het verschil tussen traditioneel en modern CRM als volgt op:

Oud vs modern CRM

Sugar Fall ‘18 & Hint

Een ander belangrijk gespreksonderwerp tijdens de tweedaagse SugarCRM conferentie was de aankondiging van de Sugar Fall ‘18 release. Deze release biedt nieuwe innovatieve functionaliteiten op het gebied van samenwerking, gebruikerservaring en data inzicht, waaronder:

  • Meer flexibiliteit met betrekking tot geautomatiseerde e-mails vanuit vooraf gedefinieerde workflows.
  • De mogelijkheid om e-mailtemplates te maken die relevante informatie bevatten, zoals case onderwerp, nummer en oplossing om zowel klanten als gebruikers beter te informeren.
  • De mogelijkheid om offertes te configureren, zodat deze optimaal aansluiten op de branche van de gebruiker. Het aanpassen van de layout en inhoud van offertes is hierdoor makkelijker dan ooit.
  • Nieuwe grafiektypen, die gebruikt kunnen worden op dashboards, in rapportages of als Dashlets binnen het Sugar Intelligence Panel.

In deze video vertelt SugarCRM CMO Clint Oram meer over de highlights van de nieuwe Sugar release.

De Sugar Fall ‘18 release is beschikbaar voor alle klanten die hosten in de Sugar Cloud. Klanten die on-premise hosten of in andere cloud omgevingen, zoals de BrixCloud, moeten nog even geduld hebben, de nieuwe on-premise release staat gepland voor het voorjaar van 2019.

Nieuwe features voor Hint
Ook kondigde SugarCRM een aantal nieuwe features aan voor Hint, een van de producten uit de Relationship Intelligence productlijn. Zo worden proactieve en configureerbare alerts geïntroduceerd, die interessante gebeurtenissen omtrent de klant onder de aandacht brengen, zoals financiering, personeelswijzigingen, algemene bedrijfsaankondigingen, fusies en overnames.

Deze alerts worden vanaf december beschikbaar als browser notificaties, e-mail alerts, dagelijkse updates en Dashlets.

Trotse partner van SugarCRM

Mijn collega’s en ik kunnen terugkijken op een aantal mooie dagen, waarin we veel nieuwe kennis en inzichten hebben opgedaan en enthousiast zijn geraakt door de heldere visie en toekomstplannen van SugarCRM. Ik kijk er dan ook naar uit om als trotse partner samen met SugarCRM onze missie 'Create Happy Customers' in praktijk te blijven brengen!

Heb je vragen of wil je graag meer weten of zien van Sugar?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op.

Edwin Siebum

CEO

SUGAR SAVES US A LOT OF TIME AND HELPS US TO IMPROVE OUR CUSTOMER SERVICE. IT'S REALLY GREAT, I'M VERY HAPPY WITH IT.

Marc Smeitink - Sumis Company
Close menuX