Marketing Automation | BrixCRM

Marketing Automation

Onze marketing automation oplossingen helpen je meer leads te genereren, de conversie te verhogen en meer grip te krijgen op de customer journey van jouw potentiële en bestaande klanten. In combinatie met CRM sluit je marketing en sales naadloos op elkaar aan.

Marketing automation software is een onmisbaar instrument voor moderne marketeers om de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal, naar de juiste doelgroep te communiceren. Zeer gerichte en sterk gepersonaliseerde multi-channel campagnes stellen je in staat zichtbaar meer omzet te behalen uit marketing inspanningen en de klantervaring gedurende de gehele klantreis te optimaliseren.

Onze marketing automation oplossingen

BrixCRM is specialist op het gebied van zowel open source marketing automation tool Mautic als IBM Watson Campaign Automation. Op basis van de wensen en behoeften van jouw organisatie bieden wij je de best passende oplossing, waarmee je jouw marketingactiviteiten naar een hoger niveau tilt.

  • Zet geautomatiseerde campagnes op voor specifieke doelgroepen. Maak hierbij gebruik van verschillende kanalen en personaliseer de inhoud om maximaal rendement te garanderen.
  • Bouw uitgebreide klantprofielen op door website- en klikgedrag van jouw marketing contacten te meten en informatie te verzamelen via (progressieve) webformulieren.
  • Creëer een centrale marketing database en segmenteer contacten op basis van kenmerken, voorkeuren en/of gedrag.
  • Vergelijk door middel van A/B testen de resultaten van verschillende e-mails en landingspagina’s met elkaar en ontdek welke variant de beste resultaten oplevert.
  • Lead / contact scoring: ken leads en contacten automatisch punten toe op basis van kenmerken en/of gedrag en stem je vervolgacties en communicatie hierop af.
  • Rapportages in de marketing automation tool bieden inzicht in de ROI van marketing campagnes. Optimaliseer op basis hiervan het effect van jouw marketingactiviteiten en maximaliseer het rendement.​
Marketing automation en CRM: een krachtige combinatie

Een goede samenwerking tussen marketing en sales is cruciaal voor het creëren van langdurige, winstgevende klantrelaties. Door Sugar te koppelen met onze marketing automation software bouw je een brug tussen marketing en sales en zorg je ervoor dat marketing en sales teams op een effectieve en efficiënte wijze samen meer succes behalen.

  • Stuur gekwalificeerde leads automatisch naar CRM, zodat sales zich kan richten op de meest waardevolle en kansrijke leads. Verkoopkansen belanden niet meer tussen wal en schip.
  • Synchroniseer informatie tussen beide systemen, zodat marketing en sales altijd over dezelfde actuele informatie beschikken.
  • Deel nieuwe sales leads vanuit CRM met marketing. Voeg ze vanuit Sugar toe, of verwijder ze uit, specifieke marketing campagnes.
  • Verkrijg vanuit CRM inzicht in de marketing activiteiten van een lead, prospect of klant.
  • Gebruik informatie uit CRM om de ROI van marketing campagnes te meten en optimaliseren.

Sugar bespaart ons veel tijd en helpt ons de service naar onze klanten te verbeteren. Het is echt ideaal, ik ben er heel blij mee.

Marc Smeitink - Sumis Company
Close menuX