Quickstart | BrixCRM

Quickstart

Snel een sterke CRM basis

Voor het implementeren van SugarCRM binnen jouw organisatie bieden wij onder andere de Quickstart. Met deze aanpak beschik je binnen twee maanden over een sterke CRM basis. 

Lees meer

Onze SugarCRM Quickstart is een overzichtelijke projectaanpak, die zich in de praktijk al vaak heeft bewezen. In totaal zijn er zeven fasen die wij samen met jouw organisatie doorlopen in circa tien dagen. De totale doorlooptijd is zes tot acht weken.

Tijdens de Quickstart werken we nauw met jullie samen om de Quickstart met succes te kunnen uitvoeren. De verschillende taken worden van tevoren in kaart gebracht en met jullie doorgesproken. Ook is er een aantal vaste 'sign-off' momenten, waarop een (deel)product wordt opgeleverd en geaccordeerd dient te worden. Na afronding van de Quickstart kunnen jullie direct aan de slag met een krachtige CRM oplossing. Het proces, de tijd en investering staan nagenoeg van te voren vast. Hierdoor weet je precies wat je kunt verwachten.

De volgende zeven fasen worden doorlopen:

1. Kick-off

Tijdens de kick-off worden onder meer de doelstellingen, planning, het proces en de benodigde inzet besproken.

2. Sugar Workshop

Na de kick-off vindt een workshop plaats voor key-users en/of projectgroepleden. De key users krijgen alle benodigde basiskennis van Sugar aangeleverd. Op basis hiervan kunnen zij hun wensen en eisen optimaal vaststellen. Het resultaat is een afbakening van de Sugar modules die de belangrijkste CRM-processen gaan ondersteunen. Deze processen zijn het onderwerp van de blueprint workshops.

3. Blueprint

Tijdens de blueprint workshops worden de CRM-processen doorgenomen en geprojecteerd op de standaard Sugar functionaliteit. De output bestaat uit het blueprint document. Hierin staan de wijzigingen op de standaard van Sugar beschreven en worden deze wijzigingen grafisch weergegeven door middel van mock-ups. Na goedkeuring van de blueprint door gaat het project naar de volgende stap.

4. InrichtEN SUGAR

Op basis van de blueprint wordt Sugar ingericht, waarmee de beschreven data en processen ondersteund worden. Tijdens de inrichting wordt bestaande data geïmporteerd en worden de modules aangepast, zodat ze goed aansluiten bij uw organisatie en processen. Het geheel wordt opgeleverd in een testomgeving.

5. User Acceptance Test (UAT)

Tijdens de UAT wordt de Quickstart door ons getest samen met een aantal key-users.

6. Training

Binnen de Quickstart bieden wij  een functionele training. De training wordt door ons op locatie verzorgd en duurt gemiddeld één dag. Een groep van maximaal acht gebruikers krijgt de kennis en middelen aangereikt om optimaal te leren werken met het nieuwe systeem. Als onderdeel van de training krijgt de toekomstig beheerder van het systeem basisuitleg voor het beheren van gebruikers, rollen en rechten.

7. Go Live!

Na het succesvol doorlopen van de eerste zes fasen van de Quickstart wordt in de laatste fase het nieuwe SugarCRM platform definitief opgeleverd en is het klaar voor ingebruikname. Jouw organisatie beschikt over een solide CRM-basis, waarmee een stevig fundament is gelegd voor ontwikkelingen en uitbreidingen in de toekomst.

DANKZIJ BRIXCRM HEBBEN WE BETER ZICHT OP ONZE OPPORTUNITIES EN PIJPLIJN. GEBRUIKERS ERVAREN HET WERKEN MET SUGAR ALS ZEER POSITIEF.

MARK ROTTEVEEL - YES TELECOM
Close menuX