Contactcenter | BrixCRM

Contactcenter

Het klantcontactcenter (KCC) speelt in veel organisaties een essentiële rol bij het creëren van een optimale customer experience. Wij creëren voor jouw organisatie een centrale en gebruiksvriendelijke applicatie, waarin alle relevante klantgegevens inzichtelijk zijn.

Lees meer

Het klantcontactcenter (KCC) speelt in veel organisaties een essentiële rol bij het creëren van een optimale customer experience. Het is dan ook dé plek om klanten (tevreden) te houden. Effectieve, efficiënte en bovenal klantgerichte communicatie is hierbij van cruciaal belang.

Wij creëren voor jouw organisatie een centrale en gebruiksvriendelijke applicatie, waarin alle relevante klantgegevens inzichtelijk zijn. Dit helpt KCC medewerkers tijdens het gesprek optimaal in te spelen op de individuele wensen en behoeften van de klant. Door de applicatie te integreren met andere systemen, krijg je optimaal grip op alle aspecten van de interactie met de klant. 

Behoeften

• Software ter ondersteuning van de interactie met klanten.
• Alle klantgegevens toegankelijk vanuit één centraal punt.
• Tijdens het gesprek inzicht hebben in de behoeften, voorkeuren, problemen en historie van de klant.
• Vanuit één punt klantverzoeken en/of klachten afhandelen.
• Elke klant persoonlijk benaderen met behulp van beschikbare informatie.
• Effectiever en efficiënter communiceren met klanten.
• Integratie met andere systemen.

Functionaliteit

Typologieën: Verschillende velden, document templates en vereisten per kanaal en type verzoek.
Workflows voor processen: Door middel van workflows processen standaardiseren en automatiseren.
Kanaalintegratie: Integreer verschillende kanalen, zoals e-mail en telefonie.
Geïntegreerde dashboards: Speciale dashboards, waarmee SLA’s van verschillende soorten verzoeken gecontroleerd kunnen worden.
Datakwaliteit: Controles en vereisten voor data invoer minimaliseren het risico van data duplicatie.
Samenwerken: Automatisch toewijzen van taken op basis van toegekende rollen.
Templates: Templates voor o.a. e-mails en brieven, geïntegreerd met klantgegevens.
Ontsluiten van informatie o.b.v. toegekende rollen: Informatie wordt gepersonaliseerd ontsloten op basis van rollen of bijv. locaties.

Resultaten

• Verhoging klanttevredenheid.
• Vermindering van ruis in de communicatie.
• Kostenverlaging.
• Verhoging klantretentie en stijging van de verkoop.
• Gepersonaliseerde communicatie en aanbiedingen richting de klant.
• Verbeterde samenwerking tussen medewerkers.

Uit de praktijk: Politie Nederland

0900-8844 is hét landelijke servicenummer van de politie, bedoeld voor alle niet-spoedeisende vragen of problemen. Jaarlijks komen hier 7 miljoen telefoontjes, ofwel ‘klantverzoeken’, binnen. Het doel van de politie is met dit nummer de dienstverlening aan de burger verbeteren. Omdat alle regionale politiekorpsen worden samengevoegd tot één landelijk politiekorps, heeft Politie Nederland BrixCRM ingeschakeld voor het realiseren van één centraal systeem. Klantverzoeken kunnen direct in het systeem worden afgehandeld en eventueel worden doorgestuurd naar de ‘back office’, zoals bijvoorbeeld een wijkbureau. De verwachting is dat het systeem uiteindelijk door 3.000 mensen zal worden gebruikt.

DANKZIJ BRIXCRM HEBBEN WE EEN ROBUUST CRM SYSTEEM, DAT ONS MEER KLANTINZICHT BIEDT EN HELPT ONS WERK TE STRUCTUREREN EN ORGANISEREN.

Jeroen van Schreven - UPD
Close menuX