Download dit whitepaper en ontdek hoe je:
- De juiste mensen identificeert en betrekt voor effectief CRM verandermanagement binnen jouw organisatie.
- De klantlevenscyclus in kaart brengt voor het optimaliseren van jouw CRM-initiatieven.
- Afstemming met IT realiseert om een business case te maken voor jouw CRM-implementatie.
CRM als katalysator voor verandering: 5 best practices
De klant van vandaag de dag is verbonden. Met elkaar, maar ook met alle kennis die op het web te vinden is. Dat betekent dat wanneer bedrijven willen concurreren in het tijdperk van de verbonden klant, ze zelf ook intern verbonden moeten zijn. Om dit te realiseren moeten CRM-initiatieven binnen bedrijven ook evolueren.
Voorheen werd CRM vaak geïmplementeerd in functionele silo's, gericht op het ondersteunen van sales, marketing en customer service afzonderlijk. Met de verbonden klant van vandaag is het echter nodig dat organisaties de 'silo mentaliteit' doorbreken en de klantervaring zien als iets dat consistent is over alle afdelingen heen.